Jövőképesség üzleti megalapozása

Üzlet- és működésfejlesztés

Egy vállalat növekedésének megakadása rendszerint valamilyen képességhiány miatt következik be: a vezetők elérik az általuk addig alkalmazott gyakorlatok, megoldások, szokások által nyújtott lehetőségek határát, és már nem képesek magasabb szintre emelni a működést. A kialakuló irányítási krízis fő jellemzői ilyenkor

  • a környezet hibáztatása (azaz a belső felelősségvállalás hiánya – „nem mi tehetünk róla!”),
  • a folyamatos belső tűzoltás (középvezetői réteg hiánya vagy nem hatékony működése – „mindent nekem kell megoldanom”),
  • és a látszólag hatalmas erőfeszítések ellenére elmaradó üzleti eredménynövekedés.

A jövőképesség kialakítása

A szervezet ekkor léptékváltás előtt áll: a magasabb szintű működéshez új struktúrák, új szemlélet, új módszerek és képességek szükségesek.

A működésfejlesztés kulcsa a transzformatív (fejlesztő) vezetés: olyan vezetői minőség, amely a napi működtetés mellett időt és figyelmet fordít

  • a helyes és releváns szervezeti stratégiai célok kitűzésére,
  • a működési folyamatok folyamatos fejlesztésére,
  • valamint az alkalmazottak képességfejlesztésére is.

A GTMentor gyakorlatában a fenti képességekkel rendelkező szervezetet értjük jövőképes szervezetnek: ez a működés magában hordozza a külső piaci környezet változásaihoz és kihívásaihoz való folyamatos alkalmazkodási képességet, ezáltal a vállalat rendszeres megújulásának lehetőségét. A magas jövőképességű vállalat hosszú távon képes a stabil növekedésre. Üzleti- és működésfejlesztési gyakorlatunk során ezen képességek kialakítását valósítjuk meg partnereinknél.

Fejlesztési módszereink

Egy vállalkozás üzleti eredményét alapjaiban befolyásolja mindennapi működésének szervezettsége, a vezetés és a munkatársak közös munkáját meghatározó értékek, szokások és folyamatok. Fejlesztési munkánk során áttekintjük és harmonizáljuk a vállalat alapvető céljait és struktúráját, a munkatársak szerepét, felelősségeit és együttműködésük kulcspontjait.

Stratégiaalkotás és célkitűzés

  • Egyedi szervezeti és üzleti képességek azonosítása
  • Vállalati stratégia kialakítása és frissítése
  • Célokon alapuló vezetési kultúra kialakítása
  • Hosszú távú stratégia lebontása operatív tervre
  • Személyes vezetői tervek kialakítása
  • Vállalati és vezetői értékek megfogalmazása és megjelenítése a napi működésben
  • Projektszemlélet, fejlesztési portfóliókezelés kialakítása

Üzletfejlesztés

  • Éves üzleti tervezési folyamat kialakítása, középtávú üzleti tervekre való lebontása
  • Termék-, szegmens-, értékesítési csatorna stratégia kialakítása és megvalósítása
  • Üzleti modell megújítása business unit szinten
  • Kulcs eredményokozók azonosítása és integrálása a teljesítménymérési gyakorlatba
  • Total Cost of Ownership (TCO) szemlélet fejlesztése
  • Üzleti tudatosságon és vezetői felelősségen alapuló beszámolási rendszer kialakítása
  • Az előző területeket, tevékenységeket támogató kontrolling rendszer fejlesztése, megerősítése

Működésfejlesztés

  • Vezetői és alkalmazotti szereptudatosság növelése, vezetői onboarding/reboarding
  • Szervezeti struktúra elemzése, optimalizálása
  • Szerepkörökhöz tartozó kompetencia-követelmények megfogalmazása
  • Meeting bioritmus fejlesztés, szervezeti információáramlás javítása
  • Vállalatirányítási rendszer fejlesztésének támogatása
  • Belső szabályozók rendszerének fejlesztése